Zaujímavosti:

Matuškov Fiat Cabrio:
Vodou chladený maluch "BIS":
Fiat 133, dosť podobný maluchovy:
Maluch pickup "Bombel":
Maluch s motorom Steyr(boxer):
Maluch s motorom v predu "Traction Avant":
Maluch combi:
Posledná vývojová kategória maluchov zvaná EL:

Posledný z posledných. Maluch zo serie "Happy End". Dnes je v múzeu Fiatov v Turíne.
O týchto maluchoch viacej TU!

História

29. September
1971

Podpísaná zmluva medzi Talianskym FIAT S. A. a Poľským PHZ PM POLMOT: "O technickej spolupráci a licencovania výroby". Zmluva umožňovala zahájenie výroby maloobjemového vozidla v Poľsku (objem 595 cm3) "Poľskí Fiat 126 P" sa rovnakými technickými vlastnosťami ako mal Taliansky model 126 ktorého výroba mala byť zahájená v závodoch Fiat v meste Cassino v druhej polovici roku 1972. V zmluve bolo stanovené, že devízové náklady na nákup strojov a ďalších zariadení potrebných k výrobe v Poľskú budú splácane exportom FSM. Bola to prvá zmluva takéhoto typu medzi Fiatom a jeho zahraničným partnerom. Zmluva mala charakter nie len poskytnutia licencie, ale tiež vzájomnej spolupráce.

September
1972

V Talianskom meste Cassino bola vyrobená prvá séria 100 vozidiel Fiat 126.

09. November
1972

Na autosalóne v Turíne bol predstavený automobil FIAT model 126.

November
1972

Niekoľko dní po prezentácií v Turíne bol vo Varšave predstavený model Fiat 126.

November
1972

Fiat 126 získava 6. miesto v ankete "Auto roku 1973".

06. Jún
1973

Vo Fabrike Samochodów Małolitrażowych v Bielsku bol vyrobený prvý Fiat 126 s označením "P"(Personal) kompletne postavený z Talianskych dielov.

22. Júl
1973

Zahájenie sériovej výroby v Bielsku-Białej. V tomto roku FSM sa vyrobilo 1500 kusov Fiata 126 P.

Júl
1973

Montážnu halu Fabryki Samochodów Małolitrażowych v Bielsku-Białej opustilo už 60 vozidiel Fiat 126 P.

August
1973

Od počiatku výroby FSM v Bielsku-Białej opustilo 200 vozidiel Fiat 126 P.

December
1973

Vyrobené už 1500 fiatov.

08. Február
1974

Prvé kusy novodobých radiálnych pneumatík do Fiata 126 P vyrobených v podniku: Zakłady Opon Samochodowych "STOMIL" ve městě Dębica.

November
1974

Z Bielska sa do Talianska vyvážajú prvé motory určené pre montáž do Talianskych Fiatov 126.

1975

Maluch sa zúčastnil automobilových pretekov Veľkej ceny Poľska, v tom istom roku sa tiež zúčastnil slávnych pretekov o Veľkú cenu Monte Carla, ktorého celu trasu absolvovala posádka Sobiesława Zasady a Longina Bielaka.

3. Február
1975

Brány FSM v Bielsku-Białej opustil sto-tisící osobný automobil.

30. Jún
1975

Začiatok výroby nového typu predného skla do Fiata 126 v podniku: Huta Szkła Okiennego v Sandomierzu. Lepené sklo do osobných automobilov bolo dovtedy dovážané zo zahraničia.

31. Júl
1975

Továreň Łożysk Tocznytch v Kraśniku začala vyrábať ložiska do Fiatov 126 P.

18. September
1975

Zahájenie výroby Fiatov 126 P v továrni č.2 v Tychách.

1976

Zahájenie výroby zmodernizovaného motora s objemom 650 cm3, nová elektroinštalácia, montáž alternátora. Produkcia Fiatov 126 predstavuje 80 tisíc kusov.

1977

Nový model Poľsky Fiat 126 P s motorom 652cm3, vďaka tomu vzrástol výkon motora z 23( 600 cm3) konských síl na 24.

8. Jún
1979

Kontrakt "O predaji a modernizácii vozidla 126" uzatvorený na 10 rokov medzi PolMot-om a FIAT-om stanovuje, že FSM sa stáva jediným výrobcom modelu 126 pre celou sieť značky FIAT.

22. Apríl
1980

Vo FSM v Bielsku-Białej vyrobený miliónty Fiat 126P. Od začiatku výroby vyšlo z výrobnej linky viacej než 700 tisíc automobilov Fiat 126 P. FSM produkuje tiež auta značky Syrena.

1982

Zahájenie výroby modelu Fiat 126 E (znížená spotreba paliva „+- aj výkon“).

1985

Vyrobené dve milióny maluchov.

Apríl
1985

Zahájenie výroby modelu Fiat 126 FL (Face Lifting), ktorý zahrňoval predovšetkým kozmetické úpravy nutné pre nové zmeny v predpisoch pri homologácií vozidiel.

1987

Zahájenie výroby modelu Fiat 126 P BIS (skôr označovaného ako Restyling) s motorom o objeme 703 cm3 chladeným VODOU, ako pred stupeň výroby celkom nového auta.

1991

Predstavenie modelu s karosérií cabrio.

1991

Ukončenie výroby vozidla Fiat 126 P BIS s motorom 703 cm3.

Máj
1992

Predaj 90 % akcií FSM v Tychach a Bielsku-Białej Talianskemu FIAT-u.

20. Júl
1993

Z montážnej linky vychádza 3.000.000-tý Fiat 126 P.

5. September
1994

Modifikácie "Malucha". Zahájenie výroby modelu "el" s prvkami modelu Cinquecento.

December
1996

Zahájenie výroby modelu Fiat 126 elx (katalyzátor splodín - norma EURO1)

Január
1997

Fiatky dostali oficiálny názov - "MALUCH".

1998

25. rok výroby MALUCH-a (Fiat 126)

Január
1999

Zadné sedadla vozidla začali byť vybavené opierkami hlavy.

24. September
2000

Definitívne ukončenie výroby malého vozidla Fiat 126 P Maluch.

Posledný voz zišiel z výrobnej linky Bielského výrobného závodu Fiat Auto Poland S. A. dňa 24. októbra 2000 o 18-tej hodine a 9-tej minúte. Fiatik má žltú farbu a pochádza z poslednej limitovanej série 1000 kusov pod názvom Happy End. Autíčko je v múzeu FIAT-ov v Turíne.

Od roku 1973 - 2000 bolo v poľských Tychach a Bielsku-Białej vyrobených celkovo 3.318.674 modelov 126. Na export v rokoch 1975 - 1992 bolo určených celkovo 897.316 kusov vozidiel. V Talianskom Cassino bolo vyrobených v rokoch 1972 - 1980 celkovo 1.352.912 kusov.